Tuisblad I Meer Oor Ons I Suksesverhale I Artikels I 'Franchise' I Kontak Ons |
Tuisblad Artikels Meer Oor Leessentrum |
LeessentrumLees is die belangrikste vaardigheid wat 'n kind op skool moet verwerf, want hy leer om te lees met 'n bepaalde doel voor oë — sodat hy kan lees om te leer. Die implikasie is dat 'n swak leser ook 'n swak leerder sal wees, 'n gemiddelde leser 'n gemiddelde leerder, en 'n top-leser 'n top-presteerder. Met rekenaartegnologie en programme van wêreldgehalte bevorder die Edublox leessentrums dié grondvaardighede wat die grootste invloed op lees — en daarom ook op leer — het. Grondvaardighede is nie dieselfde as prosesse, strategieë of tegnieke nie. Die verskil tussen hierdie begrippe kan maklik aan die hand van rugby geïllustreer word. Om rugby te kan speel, moet 'n persoon eers die grondvaardighede van rugby bemeester het, soos byvoorbeeld om 'n bal te kan vang, te kan uitgee en te kan skop. Slegs daarna kan hy strategieë of tegnieke geleer word. Grondvaardighede van lees sluit onder andere die volgende in: Konsentrasie Konsentrasie is ‘n vaardigheid wat geleer word, en waarsonder lees moeilik of selfs onmoontlik is. Persepsie Perseptuele vaardighede wat ‘n voorvereiste vir lees is sluit in die vermoë om te kan diskrimineer, sintetiseer en analiseer in terme van voorgrond-agtergrond, vorm, grootte, kleur, en posisie in die ruimte. Geheue Visuele en ouditiewe geheue, geheue vir opeenvolging, sowel kort- en langtermyn geheue is almal belangrike grondvaardighede van lees. Logiese denke Navorsing het bevind dat leesvloeiendheid en logiese denke die belangrikste grondvaardighede van leesbegrip is. Deur hierdie grondvaardighede in die onderbewyssyn te stoor word hulle geoutomatiseer. Terselfdertyd kry die leerder ook die geleentheid om hierdie grondvaardighede onmiddellik in die praktyk toe te pas. Die resultaat is verbeterde lees- en leervermoë wat lei tot beter skoolprestasie, en terselfdertyd ook die leerder se selfbeeld bou en sy/haar selfvertroue bevorder.
|